.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
همزمان با ۲۸ صفر ؛
دیار علویان غرق در ماتم و عزا/ طنین نوای «لبیک یا رسول الله»
مراسم عزاداری همزمان با ایام رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در مازندران برگزار شد.
دیار علویان غرق در ماتم و عزا/ طنین نوای «لبیک یا رسول الله»

به گزارش شمال نیوز، دیار علویان همزمان با سالروز رحلت و عروج ملکوتی پیامبر خوبی‌ها حضرت محمد (ص) و شهادت سبط اطهرش حضرت امام حسن مجتبی (ع) سوگوار و غرق در عزا و ماتم بوده و نوای لبیک یا رسول الله در سراسر استان طنین انداز شده است.

 

آئین‌های عزاداری در مناطق مختلف مازندران که همزمان با آغاز محرم شروع شد در روزهای پایانی ماه صفر و رحلت پیامبر گرامی اسلام و شهادت دو سلاله اطهر باغ نبوی، حضرت امام حسن مجتبی (ع) و حضرت امام رضا (ع) به اوج رسید.

 

برپایی مراسم‌های عزاداری و دسته روی در شب و روز رحلت پیامبر گرامی اسلامی، روضه خوانی، برپایی موکب‌های فرهنگی، کاروان‌های سینه زنی و دسته روی شب گذشته در مازندران انجام شد و امروز نیز آئین‌های عزاداری در مناطق مختلف از جمله سواحل استان برپا می‌شود.

 

علاوه براین برخی از هیئات مذهبی و امت عزادار رسول الله طی روزهای گذشته به مشهد مقدس اعزام شدند و اقدام به برپایی تجمع‌های عزاداری در صحن و سرای حرم مطهر رضوی کرده‌اند.

 

اجتماع بزرگ امت عزادار رسول الله نیز امروز همزمان با سالروز رحلت پیامبر عظیم الشان اسلام در مناطق مختلف مازندران از جمله نوار ساحلی دریا با حضور هیئات مذهبی برگزار می‌شود.

 

همچنین اقشار مختلف مردم شهر ساری، با نصب بیرق عزا و برپایی مجالس سوگواری در مساجد، بقاع متبرکه، امامزادگان، حسینیه‌ها، تکایا، هیات‌های مذهبی و منازل در غم مظلومیت رسول مکرم اسلام (ص) و امام حسن مجتبی (ع) اشک ماتم ریختند و به نوحه سرایی و عزاداری پرداختند.

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.119 seconds.